Ziemi

Een bewogen jaar

De start van Ziemi, het ondernemen, uitvinden en ontwerpen. Begin dit jaar zijn wij, Luci & Elianne, begonnen met de ontwikkeling van Ziemi. Nadat Luci het goede idee had bedacht tijdens haar TU project, hebben wij ons hier volledig op gestort!

We begonnen ons avontuur bij YES-Delft. Hier hebben we mogen proeven aan het ondernemerschap tijdens de course Ready to start-up. Onder leiding van ervaringsdeskundige Roland Berger en gastsprekers, is de basis voor onze onderneming gelegd. Tijdens deze course kregen we ook de mogelijkheid om mee te doen aan een patenten wedstrijd en tot ons groot genoegen wonnen wij deze! Dit en nog veel andere aanmoedigende reacties, waren voor ons een grote drijfveer om door te gaan met Ziemi. 

Na YES-Delft, en met een patent op zak, besloten wij om ons gemaakte business plan kritisch te toetsen. We hebben met veel andere start-ups gepraat en ons laten inspireren en adviseren. Want samen komen we verder! 

Rond de zomer zijn we een team van leveranciers gaan zoeken, waarbij het sociaal ondernemen centraal stond. We houden de productie het liefst dicht bij huis. Het is belangrijk om anno 2020 te laten zien dat iedereen het verdient om gezien te worden. Zo ook alle producenten en werknemers! Zo doende zijn we op zoek gegaan naar de juiste mensen, die net als wij gericht zijn op een eerlijk en transparante benadering van ons proces! 

Nadat wij onze productieketen vorm hadden gegeven, was het tijd om naar ons marketingplan te gaan kijken. De tijd begon te tikken, want de winter kwam er aan! Aangezien Ziemi een seizoensgebonden product is, zijn we gedwongen om planmatig te werk te gaan. In deze tijd hebben wij veel geleerd over communicatie & bedrijfsvoering, zowel intern als naar andere partijen.

We besloten, nadat we beide naar Rotterdam waren verhuisd, om een kantoorplek te zoeken. Spaces was de oplossing! Een mooi, maar bescheiden gedeeld kantoor op Hofplein. Een fijne plek om te werken, want eerlijk is eerlijk, zoomen en thuiswerken resulteerden niet altijd in effectief werken.

Deze professionaliseringsslag was een goede zet, de knoop was doorgehakt en we zijn van start gegaan met onze campagne via CrowdAboutNow. Dit gaf ons meer inzichten over de daadwerkelijke interesse van de consument.

Daarnaast zijn we het laatste kwartaal van 2020 hard bezig geweest met het zoeken van investeerders en fondsen. Voor ons een nieuwe uitdaging, waar we gedurende het proces steeds meer gevoel voor kregen.

Wij gaan 2021 in met een frisse, leergierige en enthousiaste houding en hebben enorm veel zin om dit avontuur verder aan te gaan!

Prettige jaarwisseling en alvast een gelukkig en veilig nieuwjaar. 

Liefs Team Ziemi